ψάρια, πανσέληνοι και μπλε

σημερα αγορασα ενα μπλε βελουδινο φορεμα.

πολυ πουτανε.

αν τα ποδια μου δεν κατεληγαν σε δαχτυλα θα νομιζες πως ειμαι γοργονα.

αν ημουνα πριγκιπισσα, η μαγισσα, θα κυκλοφορουσα μ’ αυτο ολη μερα.

 ειπα πως οταν σου λειπει κατι παιρνεις κατοικιδια. η κοβεις τα μαλλια σου.

επειδη δεν εχω τιποτα προσωπικο με τα μαλλια μου υιοθετησα ενα ασημενιο χρυσοψαρο.

ναι, ενα ασημενιο χρυσοψαρο.

εχει μια διαφανη αερατη ουρα και ενα πτερυγιο σαν καρχαρια αλλα κι αυτο διαφανες και αερινο.

γυρνοβολαει ολη μερα μεσα στη γυαλα. στο προσωπικο του τσιρκο. στην προσωπικη του πατριδα.

με συνορα γυαλι και αερα.

φως, νερο, τηλε_φουσκες.

ολα πληρωμενα.

μαμ, κακα, καλα, τρικλο_ουρες.

το ονομασα δεσποινη. το _η_, επειδη ειναι αντρας. το δεσποιν_η_ς επειδη ετσι με φωναζες.

 δεν θελω να καταληξω τρελογρια, μονη μου σε ενα σπιτι με γατες, χρυσοψαρα και παπαγαλους.

ισως και να μην θελω να γερασω.

 αραγε πως να κανουν ερωτα τα ψαρια?

δεν θα ηθελα να ειμαι σαν κι αυτα. γλιτσερη και γυαλιστερη. 

χαιρομαι που μπορεις να μπαινεις μεσα μου. που μπορω να τεντωνω τα ποδια μου πανω σου.

που μπορουμε να υγραινουμε οταν πρεπει.

που αναπνεουμε και απ’ τη μυτη και απ’ το στομα.

που ιδρωνουμε.

που μπορω να σε τελειωσω, που μπορεις να με τελειωσεις και μετα να επιπλεουμε στη θαλασσα.

 σημερα τα συννεφα ετρεχαν γρηγορα. γιατι να μην μπορει να τρεξει και ο χρονος?

 τα ψαρια ειναι φτιαγμενα για να φευγουν. οι ανθρωποι για να μενουν.

χαιρομαι και γι’ αυτο.

 πηρα στο χρυσοψαρο μωβ βοτσαλενιο χαλι.

 ο καρδιολογος μου ειχε πει πως η καρδια μου χτυπαει πιο γρηγορα απο των αλλων ανθρωπων. 

οτι αυτο το παθαινουν καποια κοριτσια ψηλα, λεπτα με μακρια δαχτυλα.

λες να αλλαζει κατι που παω πιο γρηγορα απ’ τους αλλους?

 καποιος μου ειπε πως μοιαζω με ινδιανα.

 εχουν αρχισει οι στολισμοι για τα χριστουγεννα. θα εισαι εξω αραγε? 

θα ηθελα να σε δω και να κανουμε βολτες σε δρομους με λαμπιονια.

 ειναι καποια σημεια αυτης της πολης που μου θυμιζουν εσενα.

θα ηθελα μαζι σου να ξαναπαω.

 λες οντως τα χρυσοψαρα να εχουν μνημη τριων δευτερολεπτων?

αν εχουν, δεν τα ζηλευω. αν και καποιες φορες θα ηθελα να ειμαι στη θεση τους.

καπου ειχα διαβασει πως αν ζηλευεις τη ζωη μου, να εισαι ετοιμος και να πεθανεις στη θεση μου.

δεν ειμαι.

 καμια φορα σκεφτομαι οτι αυριο μπορει να πεσει πανω μου μια νταλικα.

και δεν θα σου εχω πει αυτα που ειναι για σενα.

 καμια φορα σκεφτομαι να κοψω τα μαλλια μου. 

ομως δεν θα ειμαι εγω χωρις τα μακρια μου τα μαλλια και τα κοτσιδακια μου.

 το οτι δεν μιλαμε δεν σημαινει οτι δεν σε σκεφτομαι. αυτο ηθελα να το ξερεις.

πολλα δεν για μια προταση.

 εχω να παω απο τοτε στο σπιτι της γιαγιας.

θα ηθελα το δωματιο μου να εχει κατω αμμο. να βυθιζω τις πατουσες μου και να καθομαι.

θα ηθελα το δωματιο μου να εχει πανω ουρανο. να ξαπλωνω και να μετραω αστερια. 

θα ηθελα να μπορω να παιζω βιολι.

θα ηθελα το σπιτι απο την ταινια μεγαλες προσδοκιες.

 γιατι γινεται να ειναι μικρες οι προσδοκιες?

 στην προηγουμενη μου ζωη μπορει να ημουνα χορδη βιολιου, μπορει να ζουσα σε ενα  καστρο μιας μεσαιωνικης πολης,

να ημουνα παγωτατζου, βιβλιοπωλης σε ενα μικρο σκονισμενο βιβλιοπωλειο, παλιρροια, να ζουσα σε νησι της α_γονης γραμμης, 

ταχυδρομος η να ημουνα με τους ανταρτες στα βουνα.

ασχετα μεταξυ τους, αλλα οχι μεταξυ μου.

 θα προτιμουσες να γινεσαι αορατος, να πετας η να μπορεις να ακους τις σκεψεις των αλλων?

εγω σιγουρα το δευτερο.

δεν θα μπορουσα με τιποτα να ειμαι φαροφυλακας η κροκοδειλος. τιποτα που να τελειωνει σε _φυλακας η σε _δειλος.

 σημερα εχει πανσεληνο. εχουν περασει ηδη τρεις απο τη μερα που σου χαμογελασα για πρωτη φορα.

δεν μου αρεσει αυτη η λεξη. χαμογελαω. εχει μεσα το _χαμο_.

με στενευει. οποτε, που σου γελασα για πρωτη φορα. 

δεν χωρανε εκπτωσεις στο γελιο.

 θα ηθελα να ζω σε μια χωρα που να ειναι παντα καλοκαιρι.

και καθε κυριακη μεσημερι να βρεχει. 

  

θελω να σε προσεχεις.

Image

(* κείμενο από τα χριστούγεννα του 2010,

η φωτογραφία βρέθηκε σε ένα στενό της Βαρκελώνης από τον Κ.)

5 thoughts on “ψάρια, πανσέληνοι και μπλε

  1. kostas.nik says:

    μη κόψεις τα μαλλιά σου. δε λέει.

  2. respiratos says:

    Θα ήθελα να ήμουν αόρατος

  3. tokaranti says:

    εγώ να πετάω

  4. 123456789 says:

    Να είμαι γοργόνα

Leave a Reply

